အစီအရင္မ်ား
စီရင္ျခင္း၊ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ားအတြတ္ ေမွာ္ပညာကို ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ခြဲျခားထားသည္။
ထိုအေၾကာင္းကို စေကာ့လူမ်ိဳး ၊မႏုႆေဗဒပညာ႐ွင္ ဆာဂ်ိမ္းဖေရ
ဇာ(Sir James Frazer)က သူ၏ဂႏၲဝင္ေျမာက္ က်မ္းတစ္ဆူ ျဖစ္ေသာ ေရႊသစ္ကိုင္း(The golden bough)တြင္ ႐ွင္းလင္းျပသထားသည္။
သူ႐ွင္းျပထားေသာ ေမွာ္ပညာႏွစ္မ်ိဳးမွာ ဆင္တူေမွာ္ပညာႏွင့္ ဓာတ္ကူးေမွာ္ပညာဟူ၍ျဖစ္သည္။
ဆင္တူေမွာ္ပညာတြင္ သ႑န္လုပ္သ႐ုပ္တူေစဆိုသကဲ့သို႔ ဆင္တူျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ တူညီေသာအက်ိဳးကိုျဖစ္ေပၚေစသည္။
ဥပမာျပရလွ်င္ ဓာတ္ပံုထဲမွ လူတစ္ဦးအား အျပင္တြင္ နာက်င္ခံစားရေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။
ဓာတ္ကူးေမွာ္ပညာမွာမူ ထိေတြ႔မူ ၾကာ႐ွည္႐ွိေနေသာ အရာဝထၳဴတစ္ခုသည္ ထိေတြ႔သူႏွင့္ ကြဲကာြသာြးေသာလည္း ထိုအရာဝထၳဴသည္ ထိေတြ႔သူႏွင့္ တစ္ထပ္တည္းက်ေနလွ်က္ ႐ွိေနဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ဥပမာျပရလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ျမန္မာအယူအဆတစ္ခုတြင္ ေရနစ္ေသေသာ အေလာင္းကို႐ွာမေတြ႔ပါက ထိုေရနစ္ေသသူ အံုးခဲ့ေသာ ေခၚင္းအံုးကို ေရထဲသို႔ ပစ္ခ်ရသည္။
ထိုအခါ ေခၚင္းအံုးမွာ
အေလာင္း႐ွိေသာေနရာတည့္တည့္တြင္ တဝဲလည္လည္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။
ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းသည္ ေခၚင္းအံုးမွာေသဆံုးသူႏွင့္ ထိေတြ႔မူမ်ားသျဖင့္ ကိုယ္ဟြးျဖစ္လာရ
ျခင္းျဖစ္သည္။ထိုအတိုင္းပင္ ေျခရာေကာက္ျပဳစားျခင္း ဆိုသည္ မွာလည္း ကိုယ္ဟြးသဖြယ္ယူဆၿပီး စီရင္ျခင္းျဖစ္ရာ ထိုစီရင္ျခင္း
သည္လည္း ဓာတ္ကူးေမွာ္ပညာပင္ျဖစ္သည္။
ထိုေၾကာင့္
ကမာၻ႓တစ္ဝန္းမွ လူသားတို႔သည္ ဂႏၵာရီဆိုင္ရာ အစီအရင္မ်ားကို
ျပဳလုပ္ၾကရာတြင္ တူညီျခင္းသည္ တူညီမူကို ျဖစ္ေပၚေစျခင္းႏွင့္
ထိေတြ႕မူ႐ွိၿပီးေသာအရာမ်ားသည္ ဆက္လတ္၍ဆက္သြယ္မူ ႐ွိေနျခင္းဟူေသာ အေျခခံ သေဘာတရားႏွစ္ခ်က္အေပၚတြင္ ေခတ္ အဆက္ဆက္ကတည္းက အေျခခံလာခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုဂႏၶာရီ
ပညာ၏ အေျခခံသေဘာတရားႏွစ္ခ်က္ကို အေျခခံသည့္ စီရင္ျခင္းမ်ားကို ေ႐ွးေဟာင္းအိႏၵိယ၊ ေဘဘီလံု၊အီဂ်စ္၊ဂရိ၊ေရာမ
ႏိူင္ငံမ်ားတြင္သာမက ျသစေျသးယား၊ အာဖရိကႏွင့္ ေတာင္အာဖ
ရိကတိုက္မ်ားမွ ေလာကီအစီအရင္မ်ားတြင္လည္း ေတြ႕႐ွိရသည္။
ေ႐ွးေဟာင္းဟိႏၷဴက်မ္းမ်ားတြင္ တစ္စံုတစ္ဦး ေျခခ်ထားေသာေျမ
(သို႔)အေပါ့သာြးထားေသာ ေျမသည္ ထိုသူႏွင့္ ဆက္သြယ္အက်ိဳး
သက္ေရာက္မူ ႐ွိေၾကာင္း ေရးသားထားသည္။ထိုအတူ ျမန္မာမ်ား
ျပဳလုပ္ၾကေသာ ဓာတ္ဆင္ဓာတ္႐ိုက္ျခင္း၊ယၾတာေခ်ျခင္းမ်ားမွာ
လည္း ေသခ်ာေလ့လာၾကည့္လွ်င္ အေျခခံသေဘာတရားႏွစ္ခုႏွင့္
သာ ဆက္ႏြယ္ေနေၾကာင္းကို အထင္အ႐ွားေတြ႕ျမင္ႏိူင္ပါသည္။
ထိုကဲ့သို႔ အစီအရင္မ်ားျပဳလုပ္ေတာ့မည္ ဆိုလွ်င္ ျပဳလုပ္သူသည္
ကံတရားကို ယံုၾကည္လက္ခံထားရမည္ျဖစ္သည္။သို႔မွသာ အရာ
ရာကို စဥ္းစားဆင္ျခင္ ဆံုးျဖတ္ႏိူင္ၿပီးဂ႐ုတစိုက္ ျပဳလုပ္ႏိူင္လိမ့္
မည္ ျဖစ္သည္။ဆိုလိုသည္မွာ ပညာ႐ွင္တို႔သည္ လူႏွစ္ဦး၏ အခ်စ္ေရးကို ဆြဲငင္ရယူမူ ျဖစ္ေပၚေစေသာ နည္းလမ္း(love spell)ကို လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ လူတစ္ဦးသည္ အျခားတစ္ဦးကို မိမိအား မခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာ အေနအထားမွ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ေအာင္ ျပဳလုပ္သည္ဆိုလွ်င္ ယင္းသည္ မေကာင္းေသာနည္းလမ္းျဖစိေသာေၾကာင့္ black magicဟု
ေခၚသည္။တစ္ဖန္ ထိုနည္းကိုပင္ ရန္ျဖစ္၍ေခတၱကြဲကြာေနေသာ အရမ္းခ်စ္ၾကသည့္ လင္မယားၾကားတြင္ အသံုးျပဳမည္ ဆိုပါလွ်င္
ယင္းသည္ ေကာင္းေသာနည္းလမ္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ white magicဟုေခၚႏိူင္သည္။ထိုေၾကာင့္ မိမိ၏အစီအရင္ျပဳလုပ္ျခင္း
သည္ အေကာင္းအဆိုး ေဝဖန္ပိုင္းျခားၿပီးမွသာ ျပဳလုပ္သင့္ေသာ
အရာျဖစ္သည္။ေ႐ွးအခါက မတ္ဆိုပိုေတးမီးယားႏိူင္ငံသားမ်ားသည္ထိုကဲ့သို႔ေသာ္ေမွာ္အစီအရင္မ်ားကို မိစာၧနတ္ဆိုးရန္မွ ကာကြယ္ရန္ေသာ လည္းေကာင္း၊မိစာၧနတ္ဆိုးမ်ားကို ႏွင္ထုတ္ရန္ေသာ၎ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ထိုသို႔ေမွာ္ပညာကို အသံုးျပဳျခင္းသည္ မေကာင္းမူကို ဆန္႔က်င္ရန္အတြတ္ ေကာင္းစာြအသံုးျပဳျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆိုႏိူင္သည္။
စီရင္ျခင္း၊ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ားအတြတ္ ေမွာ္ပညာကို ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ခြဲျခားထားသည္။
ထိုအေၾကာင္းကို စေကာ့လူမ်ိဳး ၊မႏုႆေဗဒပညာ႐ွင္ ဆာဂ်ိမ္းဖေရ
ဇာ(Sir James Frazer)က သူ၏ဂႏၲဝင္ေျမာက္ က်မ္းတစ္ဆူ ျဖစ္ေသာ ေရႊသစ္ကိုင္း(The golden bough)တြင္ ႐ွင္းလင္းျပသထားသည္။
သူ႐ွင္းျပထားေသာ ေမွာ္ပညာႏွစ္မ်ိဳးမွာ ဆင္တူေမွာ္ပညာႏွင့္ ဓာတ္ကူးေမွာ္ပညာဟူ၍ျဖစ္သည္။
ဆင္တူေမွာ္ပညာတြင္ သ႑န္လုပ္သ႐ုပ္တူေစဆိုသကဲ့သို႔ ဆင္တူျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ တူညီေသာအက်ိဳးကိုျဖစ္ေပၚေစသည္။
ဥပမာျပရလွ်င္ ဓာတ္ပံုထဲမွ လူတစ္ဦးအား အျပင္တြင္ နာက်င္ခံစားရေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။
ဓာတ္ကူးေမွာ္ပညာမွာမူ ထိေတြ႔မူ ၾကာ႐ွည္႐ွိေနေသာ အရာဝထၳဴတစ္ခုသည္ ထိေတြ႔သူႏွင့္ ကြဲကာြသာြးေသာလည္း ထိုအရာဝထၳဴသည္ ထိေတြ႔သူႏွင့္ တစ္ထပ္တည္းက်ေနလွ်က္ ႐ွိေနဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ဥပမာျပရလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ျမန္မာအယူအဆတစ္ခုတြင္ ေရနစ္ေသေသာ အေလာင္းကို႐ွာမေတြ႔ပါက ထိုေရနစ္ေသသူ အံုးခဲ့ေသာ ေခၚင္းအံုးကို ေရထဲသို႔ ပစ္ခ်ရသည္။
ထိုအခါ ေခၚင္းအံုးမွာ
အေလာင္း႐ွိေသာေနရာတည့္တည့္တြင္ တဝဲလည္လည္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။
ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းသည္ ေခၚင္းအံုးမွာေသဆံုးသူႏွင့္ ထိေတြ႔မူမ်ားသျဖင့္ ကိုယ္ဟြးျဖစ္လာရ
ျခင္းျဖစ္သည္။ထိုအတိုင္းပင္ ေျခရာေကာက္ျပဳစားျခင္း ဆိုသည္ မွာလည္း ကိုယ္ဟြးသဖြယ္ယူဆၿပီး စီရင္ျခင္းျဖစ္ရာ ထိုစီရင္ျခင္း
သည္လည္း ဓာတ္ကူးေမွာ္ပညာပင္ျဖစ္သည္။
ထိုေၾကာင့္
ကမာၻ႓တစ္ဝန္းမွ လူသားတို႔သည္ ဂႏၵာရီဆိုင္ရာ အစီအရင္မ်ားကို
ျပဳလုပ္ၾကရာတြင္ တူညီျခင္းသည္ တူညီမူကို ျဖစ္ေပၚေစျခင္းႏွင့္
ထိေတြ႕မူ႐ွိၿပီးေသာအရာမ်ားသည္ ဆက္လတ္၍ဆက္သြယ္မူ ႐ွိေနျခင္းဟူေသာ အေျခခံ သေဘာတရားႏွစ္ခ်က္အေပၚတြင္ ေခတ္ အဆက္ဆက္ကတည္းက အေျခခံလာခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုဂႏၶာရီ
ပညာ၏ အေျခခံသေဘာတရားႏွစ္ခ်က္ကို အေျခခံသည့္ စီရင္ျခင္းမ်ားကို ေ႐ွးေဟာင္းအိႏၵိယ၊ ေဘဘီလံု၊အီဂ်စ္၊ဂရိ၊ေရာမ
ႏိူင္ငံမ်ားတြင္သာမက ျသစေျသးယား၊ အာဖရိကႏွင့္ ေတာင္အာဖ
ရိကတိုက္မ်ားမွ ေလာကီအစီအရင္မ်ားတြင္လည္း ေတြ႕႐ွိရသည္။
ေ႐ွးေဟာင္းဟိႏၷဴက်မ္းမ်ားတြင္ တစ္စံုတစ္ဦး ေျခခ်ထားေသာေျမ
(သို႔)အေပါ့သာြးထားေသာ ေျမသည္ ထိုသူႏွင့္ ဆက္သြယ္အက်ိဳး
သက္ေရာက္မူ ႐ွိေၾကာင္း ေရးသားထားသည္။ထိုအတူ ျမန္မာမ်ား
ျပဳလုပ္ၾကေသာ ဓာတ္ဆင္ဓာတ္႐ိုက္ျခင္း၊ယၾတာေခ်ျခင္းမ်ားမွာ
လည္း ေသခ်ာေလ့လာၾကည့္လွ်င္ အေျခခံသေဘာတရားႏွစ္ခုႏွင့္
သာ ဆက္ႏြယ္ေနေၾကာင္းကို အထင္အ႐ွားေတြ႕ျမင္ႏိူင္ပါသည္။
ထိုကဲ့သို႔ အစီအရင္မ်ားျပဳလုပ္ေတာ့မည္ ဆိုလွ်င္ ျပဳလုပ္သူသည္
ကံတရားကို ယံုၾကည္လက္ခံထားရမည္ျဖစ္သည္။သို႔မွသာ အရာ
ရာကို စဥ္းစားဆင္ျခင္ ဆံုးျဖတ္ႏိူင္ၿပီးဂ႐ုတစိုက္ ျပဳလုပ္ႏိူင္လိမ့္
မည္ ျဖစ္သည္။ဆိုလိုသည္မွာ ပညာ႐ွင္တို႔သည္ လူႏွစ္ဦး၏ အခ်စ္ေရးကို ဆြဲငင္ရယူမူ ျဖစ္ေပၚေစေသာ နည္းလမ္း(love spell)ကို လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ လူတစ္ဦးသည္ အျခားတစ္ဦးကို မိမိအား မခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာ အေနအထားမွ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ေအာင္ ျပဳလုပ္သည္ဆိုလွ်င္ ယင္းသည္ မေကာင္းေသာနည္းလမ္းျဖစိေသာေၾကာင့္ black magicဟု
ေခၚသည္။တစ္ဖန္ ထိုနည္းကိုပင္ ရန္ျဖစ္၍ေခတၱကြဲကြာေနေသာ အရမ္းခ်စ္ၾကသည့္ လင္မယားၾကားတြင္ အသံုးျပဳမည္ ဆိုပါလွ်င္
ယင္းသည္ ေကာင္းေသာနည္းလမ္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ white magicဟုေခၚႏိူင္သည္။ထိုေၾကာင့္ မိမိ၏အစီအရင္ျပဳလုပ္ျခင္း
သည္ အေကာင္းအဆိုး ေဝဖန္ပိုင္းျခားၿပီးမွသာ ျပဳလုပ္သင့္ေသာ
အရာျဖစ္သည္။ေ႐ွးအခါက မတ္ဆိုပိုေတးမီးယားႏိူင္ငံသားမ်ားသည္ထိုကဲ့သို႔ေသာ္ေမွာ္အစီအရင္မ်ားကို မိစာၧနတ္ဆိုးရန္မွ ကာကြယ္ရန္ေသာ လည္းေကာင္း၊မိစာၧနတ္ဆိုးမ်ားကို ႏွင္ထုတ္ရန္ေသာ၎ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ထိုသို႔ေမွာ္ပညာကို အသံုးျပဳျခင္းသည္ မေကာင္းမူကို ဆန္႔က်င္ရန္အတြတ္ ေကာင္းစာြအသံုးျပဳျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆိုႏိူင္သည္။
No comments:
Post a Comment
ေကာ္မန္ ့ေလးေတြခ်န္ျပီးေတာ့လည္းအၾကံေပးခဲ ့ႏူိင္ပါတယ္