Monday, December 8, 2014

တာရာမင္​း​ေ၀၏ခံယူခ်က္​ႏွင္​့အျမင္​မ်ား၈

မင္​းဆက္​​ေ၀
တာရာမင္​း​ေ၀၏ခံယူခ​်က္​ႏွင္​့အျမင္​မ်ား8
ထပ္​၍ ဆရာတာရာမင္​း​ေ၀က_
(ကဗ်ာဆရာတို႔၏ ကာရန္​ဗဟိုျပဳ၀ါဒသည္​
အလြန္​ပင္​အား​ေကာင္​းျပင္​းထန္​ခဲ့၏ ကာရန္​ပါလွ်င္​
ကဗ်ာ၊ ကာရံမပါလွ်င္​ စကား​ေျပဟု ခြဲျခားၾက၏ ထို
ခြဲျခားခ်က္​တြင္​ ကဗ်ာကို ကာရံက ကိုယ္​စားျပဳ​ေန
​ေၾကာင္​း ထင္​ထင္​႐ွား႐ွား​ေတြ႔ရ​ေလၿပီ။ကဗ်ာသစ္​
​ေတြထြင္​ၾက၏ ကဗ်ာသစ္​ဟု​ေျပာၾက၏ သို႔​ေသာ္​
ကာရံသစ္​သာျဖစ္​ခဲ့သည္​။ကဗ်ာဆရာကိုယ္​တိုင္​
ပင္​လွ်င္​ ကဗ်ာႏွင္​့ကာရံကို ထပ္​လွ်က္​က်​ေနသ
​ေယာင္​ လံုး​ေထြးျမင္​​ေယာင္​ခဲ့သည္​။ကာ၇ံတစ္​ခု႐ို
အီလာလွ်င္​ ကာရံပံုစံ​ေနာက္​တစ္​ခုကိုတီထြင္​ၾက
သည္​။ကဗ်ာပ​ေဒသာက်မ္​းႀကီးမွာလည္​း မာတိကာ
တိုး၍ စာမ်တ္​ႏွာထူလာသည္​။ထိုသို ့ျဖင္​့ ကဗ်ာ
သည္​ ကာရံဟူ​ေသာ အရာတစ္​ခု၏ ပံုစံမ်ိဳးစံုႏွင္​့
လွည္​့ပတ္​တုတ္​​ေႏွာင္​မူကို မ႐ူမလွခံလာရပါ​ေတာ့
သည္​။ထိုသည္​ကိုသတိျပဳမိ​ေသာ ကဗ်ာဆရာအ
ခ်ိဳ႕က ​ေတြး​ေခၚဆင္​ျခင္​လာၾကသည္​။ကဗ်ာဆို
သည္​မွာအဘယ္​နည္​း။ထိုျပင္​ကာရံဆိုသည္​မွာအ
ဘယ္​နည္​း။pg.102)ဟူ၍​ေရးသားထားသည္​။
ဆရာတာရာမင္​း​ေ၀သည္​ ကိုယ္​တိုင္​ကဗ်ာဆ
ရာျဖစ္​ခဲ့သူပီပီ ​ေခတ္​သစ္​ကဗ်ာအ​ေပၚ ကာရံ၏
ျခယ္​လွယ္​မူမ်ားကို တြန္​းလွန္​​ေန​ေသာ ​ေမာ္​ဒန္​စာ
​ေရးဆရာတစ္​​ေယာက္​ပင္​ျဖစ္​သည္​။ျမန္​မာႏိူင္​ငံ
တြင္​ ​ေမာ္​ဒန္​ကဗ်ာမ်ား ​ေပၚ​ေပၚက္​လာ​ေသာအခါ
​ေ႐ွး႐ိုးစြဲကဗ်ာပံုစံႏွင္​့ မ်ားစာြကြဲလြဲ​ေသာ​ေၾကာင္​့ က
ဗ်ာဆရာမ်ားၾကား ခံယူခ်က္​တိုက္​ပြဲမ်ားျဖစ္​ခဲ့ၾကရ
သည္​။တခ်ိဳ႕ကဗ်ာဆရာမ်ားက ကာရံပါမွကဗ်ာ၊တ
ခ်ိဳ႕ကဗ်ာဆရာမ်ားက ကာရံ႐ွိမွကဗ်ာမဟုတ္​၊စသ
ကဲ့သို႔ ခံယူမူအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင္​့ ကဗ်ာ​ေတာ္​လွန္​​ေရးႀကီး
ဆင္​ႏြဲၾကကုန္​သည္​။ထိုအထဲတြင္​ ဆရာတာရာမင္​း
​ေ၀က ကာရံမ႐ွိလည္​းကဗ်ာျဖစ္​သည္​ဟူ​ေသာ ​ေမာ္​ဒန္​ကဗ်ာဆရာမ်ားဘက္​မွ ရဲရဲ၀ံ၀ံတိုက္​ပြဲ၀င္​ခဲ့
သူပင္​ျဖစ္​​သည္​။​ေနာက္​ထပ္​ ဆရာတာရာမင္​း​ေ၀
က
(လူ႔ယဥ္​​ေက်းမူျမင္​့မားၿပီး ​ေခတ္​စနစ္​တို႔ တိုး
တတ္​လာသည္​ႏွင္​့အမွ် အႏုပညာတည္​ဖြဲ႔မူသည္​
လည္​း သိမ္​​ေမြ႔နတ္​နဲလာၾကသည္​။ ကဗ်ာ၏အဓိ
ပၸါယ္​ကို႐ွာရင္​းျဖင္​့ ကဗ်ာဆရာမ်ိဳးဆတ္​သစ္​​ေတြ
လည္​း ထက္​ျမတ္​ရင္​့က်တ္​လာၾကသည္​။ လူငယ္​ပီ
ပီဆန္​းစစ္​​ေ၀ဖန္​ၾက၏ ကာရံသည္​ ကဗ်ာ၏အစစ္​
အမွန္​တရား(Reality) မဟုတ္​သည္​ကို သူတို႔႐ွာ
​ေတြ႔ၾက၏ ကဗ်ာ၏အ​ေပၚယံပံုစံမွာသာ တည္​​
​ေၾကာင္​းသိလာသည္​။ကဗ်ာက ခ်မွတ္​​ေပး​ေသာ
ခြင္​(Frame)အတြင္​းသို႔ စကားလံုးမ်ား အကန္​႔အ
သတ္​ျဖင္​့​ေပးသြင္​း​ေနရျခင္​းမွာလည္​း ခါးသီးစိတ္​
ပ်တ္​ဖြယ္​ရာျဖစ္​လာ၏ စာလံုးအ​ေနအထား၊အသံ
အ​ေနအထားမွာ ထိုသို႔ျဖစ္​ရမည္​ဟူ​ေသာ ကာရံ၏
စီးမိုးျခယ္​လွယ္​မူကို သူတို႔မႏွစ္​ၿမိဳ႕ၾက၊ျပ႒ာန္​းခံ၀ါဒ
၊တရား​ေသ၀ါဒမ်ားကို လူငယ္​​ေတြအ​ေနႏွင္​့ မမုန္​း
သည္​့တိုင္​​ေအာင္​ မခ်စ္​သည္​က​ေတာ့ ​ေသခ်ာခဲ္​့
သည္​။Pg.103)​ဟုေရးသားျပန္​သည္​။ယင္​းမွာ ယ​ေန႔
​ေခတ္​ကဗ်ာဆရာမ်ားဘက္​မွာ ဆရာတာရာမင္​း​ေ၀
က​ေ့႐ွ​ေနလိုက္​​ေပးလိုက္​ျခင္​းပင္​ျဖစ္​သည္​။ယ​ေန႔
​ေခတ္​​ေမာ္​ဒန္​ကဗ်ာဆရာမ်ားသည္​ ကာရန္​ကိုပစ္​
ပယ္​လိုက္​ျခင္​းမဟုတ္​​ေသာ္​လည္​း ကဗ်ာတိုင္​းတြင္​
ကာရံကို သံုးသင္​့​ေသာအခါမွ သံုးၾက​သည္​။​ေမာ္​ဒန္
ကဗ်ာဆရာမ်ားအတြတ္​က ကာရံသည္​ အ​ေရး
မႀကီး​ဟု ဆိုလိုီုုက္​ျခင္​းပင္​ျဖစ္​သည္​။(ဆတ္​ရန္​)

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

ေကာ္မန္ ့ေလးေတြခ်န္ျပီးေတာ့လည္းအၾကံေပးခဲ ့ႏူိင္ပါတယ္