မင္းဆက္ေ၀
တာရာမင္းေ၀၏ခံယူခ်က္ႏွင့္အျမင္မ်ား8
ထပ္၍ ဆရာတာရာမင္းေ၀က_
(ကဗ်ာဆရာတို႔၏ ကာရန္ဗဟိုျပဳ၀ါဒသည္
အလြန္ပင္အားေကာင္းျပင္းထန္ခဲ့၏ ကာရန္ပါလွ်င္
ကဗ်ာ၊ ကာရံမပါလွ်င္ စကားေျပဟု ခြဲျခားၾက၏ ထို
ခြဲျခားခ်က္တြင္ ကဗ်ာကို ကာရံက ကိုယ္စားျပဳေန
ေၾကာင္း ထင္ထင္႐ွား႐ွားေတြ႔ရေလၿပီ။ကဗ်ာသစ္
ေတြထြင္ၾက၏ ကဗ်ာသစ္ဟုေျပာၾက၏ သို႔ေသာ္
ကာရံသစ္သာျဖစ္ခဲ့သည္။ကဗ်ာဆရာကိုယ္တိုင္
ပင္လွ်င္ ကဗ်ာႏွင့္ကာရံကို ထပ္လွ်က္က်ေနသ
ေယာင္ လံုးေထြးျမင္ေယာင္ခဲ့သည္။ကာ၇ံတစ္ခု႐ို
အီလာလွ်င္ ကာရံပံုစံေနာက္တစ္ခုကိုတီထြင္ၾက
သည္။ကဗ်ာပေဒသာက်မ္းႀကီးမွာလည္း မာတိကာ
တိုး၍ စာမ်တ္ႏွာထူလာသည္။ထိုသို ့ျဖင့္ ကဗ်ာ
သည္ ကာရံဟူေသာ အရာတစ္ခု၏ ပံုစံမ်ိဳးစံုႏွင့္
လွည့္ပတ္တုတ္ေႏွာင္မူကို မ႐ူမလွခံလာရပါေတာ့
သည္။ထိုသည္ကိုသတိျပဳမိေသာ ကဗ်ာဆရာအ
ခ်ိဳ႕က ေတြးေခၚဆင္ျခင္လာၾကသည္။ကဗ်ာဆို
သည္မွာအဘယ္နည္း။ထိုျပင္ကာရံဆိုသည္မွာအ
ဘယ္နည္း။pg.102)ဟူ၍ေရးသားထားသည္။
ဆရာတာရာမင္းေ၀သည္ ကိုယ္တိုင္ကဗ်ာဆ
ရာျဖစ္ခဲ့သူပီပီ ေခတ္သစ္ကဗ်ာအေပၚ ကာရံ၏
ျခယ္လွယ္မူမ်ားကို တြန္းလွန္ေနေသာ ေမာ္ဒန္စာ
ေရးဆရာတစ္ေယာက္ပင္ျဖစ္သည္။ျမန္မာႏိူင္ငံ
တြင္ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာမ်ား ေပၚေပၚက္လာေသာအခါ
ေ႐ွး႐ိုးစြဲကဗ်ာပံုစံႏွင့္ မ်ားစာြကြဲလြဲေသာေၾကာင့္ က
ဗ်ာဆရာမ်ားၾကား ခံယူခ်က္တိုက္ပြဲမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကရ
သည္။တခ်ိဳ႕ကဗ်ာဆရာမ်ားက ကာရံပါမွကဗ်ာ၊တ
ခ်ိဳ႕ကဗ်ာဆရာမ်ားက ကာရံ႐ွိမွကဗ်ာမဟုတ္၊စသ
ကဲ့သို႔ ခံယူမူအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ကဗ်ာေတာ္လွန္ေရးႀကီး
ဆင္ႏြဲၾကကုန္သည္။ထိုအထဲတြင္ ဆရာတာရာမင္း
ေ၀က ကာရံမ႐ွိလည္းကဗ်ာျဖစ္သည္ဟူေသာ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာမ်ားဘက္မွ ရဲရဲ၀ံ၀ံတိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့
သူပင္ျဖစ္သည္။ေနာက္ထပ္ ဆရာတာရာမင္းေ၀
က
(လူ႔ယဥ္ေက်းမူျမင့္မားၿပီး ေခတ္စနစ္တို႔ တိုး
တတ္လာသည္ႏွင့္အမွ် အႏုပညာတည္ဖြဲ႔မူသည္
လည္း သိမ္ေမြ႔နတ္နဲလာၾကသည္။ ကဗ်ာ၏အဓိ
ပၸါယ္ကို႐ွာရင္းျဖင့္ ကဗ်ာဆရာမ်ိဳးဆတ္သစ္ေတြ
လည္း ထက္ျမတ္ရင့္က်တ္လာၾကသည္။ လူငယ္ပီ
ပီဆန္းစစ္ေ၀ဖန္ၾက၏ ကာရံသည္ ကဗ်ာ၏အစစ္
အမွန္တရား(Reality) မဟုတ္သည္ကို သူတို႔႐ွာ
ေတြ႔ၾက၏ ကဗ်ာ၏အေပၚယံပံုစံမွာသာ တည္
ေၾကာင္းသိလာသည္။ကဗ်ာက ခ်မွတ္ေပးေသာ
ခြင္(Frame)အတြင္းသို႔ စကားလံုးမ်ား အကန္႔အ
သတ္ျဖင့္ေပးသြင္းေနရျခင္းမွာလည္း ခါးသီးစိတ္
ပ်တ္ဖြယ္ရာျဖစ္လာ၏ စာလံုးအေနအထား၊အသံ
အေနအထားမွာ ထိုသို႔ျဖစ္ရမည္ဟူေသာ ကာရံ၏
စီးမိုးျခယ္လွယ္မူကို သူတို႔မႏွစ္ၿမိဳ႕ၾက၊ျပ႒ာန္းခံ၀ါဒ
၊တရားေသ၀ါဒမ်ားကို လူငယ္ေတြအေနႏွင့္ မမုန္း
သည့္တိုင္ေအာင္ မခ်စ္သည္ကေတာ့ ေသခ်ာခဲ့္
သည္။Pg.103)ဟုေရးသားျပန္သည္။ယင္းမွာ ယေန႔
ေခတ္ကဗ်ာဆရာမ်ားဘက္မွာ ဆရာတာရာမင္းေ၀
ကေ့႐ွေနလိုက္ေပးလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ယေန႔
ေခတ္ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာမ်ားသည္ ကာရန္ကိုပစ္
ပယ္လိုက္ျခင္းမဟုတ္ေသာ္လည္း ကဗ်ာတိုင္းတြင္
ကာရံကို သံုးသင့္ေသာအခါမွ သံုးၾကသည္။ေမာ္ဒန္
ကဗ်ာဆရာမ်ားအတြတ္က ကာရံသည္ အေရး
မႀကီးဟု ဆိုလိုီုုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။(ဆတ္ရန္)
တာရာမင္းေ၀၏ခံယူခ်က္ႏွင့္အျမင္မ်ား8
ထပ္၍ ဆရာတာရာမင္းေ၀က_
(ကဗ်ာဆရာတို႔၏ ကာရန္ဗဟိုျပဳ၀ါဒသည္
အလြန္ပင္အားေကာင္းျပင္းထန္ခဲ့၏ ကာရန္ပါလွ်င္
ကဗ်ာ၊ ကာရံမပါလွ်င္ စကားေျပဟု ခြဲျခားၾက၏ ထို
ခြဲျခားခ်က္တြင္ ကဗ်ာကို ကာရံက ကိုယ္စားျပဳေန
ေၾကာင္း ထင္ထင္႐ွား႐ွားေတြ႔ရေလၿပီ။ကဗ်ာသစ္
ေတြထြင္ၾက၏ ကဗ်ာသစ္ဟုေျပာၾက၏ သို႔ေသာ္
ကာရံသစ္သာျဖစ္ခဲ့သည္။ကဗ်ာဆရာကိုယ္တိုင္
ပင္လွ်င္ ကဗ်ာႏွင့္ကာရံကို ထပ္လွ်က္က်ေနသ
ေယာင္ လံုးေထြးျမင္ေယာင္ခဲ့သည္။ကာ၇ံတစ္ခု႐ို
အီလာလွ်င္ ကာရံပံုစံေနာက္တစ္ခုကိုတီထြင္ၾက
သည္။ကဗ်ာပေဒသာက်မ္းႀကီးမွာလည္း မာတိကာ
တိုး၍ စာမ်တ္ႏွာထူလာသည္။ထိုသို ့ျဖင့္ ကဗ်ာ
သည္ ကာရံဟူေသာ အရာတစ္ခု၏ ပံုစံမ်ိဳးစံုႏွင့္
လွည့္ပတ္တုတ္ေႏွာင္မူကို မ႐ူမလွခံလာရပါေတာ့
သည္။ထိုသည္ကိုသတိျပဳမိေသာ ကဗ်ာဆရာအ
ခ်ိဳ႕က ေတြးေခၚဆင္ျခင္လာၾကသည္။ကဗ်ာဆို
သည္မွာအဘယ္နည္း။ထိုျပင္ကာရံဆိုသည္မွာအ
ဘယ္နည္း။pg.102)ဟူ၍ေရးသားထားသည္။
ဆရာတာရာမင္းေ၀သည္ ကိုယ္တိုင္ကဗ်ာဆ
ရာျဖစ္ခဲ့သူပီပီ ေခတ္သစ္ကဗ်ာအေပၚ ကာရံ၏
ျခယ္လွယ္မူမ်ားကို တြန္းလွန္ေနေသာ ေမာ္ဒန္စာ
ေရးဆရာတစ္ေယာက္ပင္ျဖစ္သည္။ျမန္မာႏိူင္ငံ
တြင္ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာမ်ား ေပၚေပၚက္လာေသာအခါ
ေ႐ွး႐ိုးစြဲကဗ်ာပံုစံႏွင့္ မ်ားစာြကြဲလြဲေသာေၾကာင့္ က
ဗ်ာဆရာမ်ားၾကား ခံယူခ်က္တိုက္ပြဲမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကရ
သည္။တခ်ိဳ႕ကဗ်ာဆရာမ်ားက ကာရံပါမွကဗ်ာ၊တ
ခ်ိဳ႕ကဗ်ာဆရာမ်ားက ကာရံ႐ွိမွကဗ်ာမဟုတ္၊စသ
ကဲ့သို႔ ခံယူမူအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ကဗ်ာေတာ္လွန္ေရးႀကီး
ဆင္ႏြဲၾကကုန္သည္။ထိုအထဲတြင္ ဆရာတာရာမင္း
ေ၀က ကာရံမ႐ွိလည္းကဗ်ာျဖစ္သည္ဟူေသာ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာမ်ားဘက္မွ ရဲရဲ၀ံ၀ံတိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့
သူပင္ျဖစ္သည္။ေနာက္ထပ္ ဆရာတာရာမင္းေ၀
က
(လူ႔ယဥ္ေက်းမူျမင့္မားၿပီး ေခတ္စနစ္တို႔ တိုး
တတ္လာသည္ႏွင့္အမွ် အႏုပညာတည္ဖြဲ႔မူသည္
လည္း သိမ္ေမြ႔နတ္နဲလာၾကသည္။ ကဗ်ာ၏အဓိ
ပၸါယ္ကို႐ွာရင္းျဖင့္ ကဗ်ာဆရာမ်ိဳးဆတ္သစ္ေတြ
လည္း ထက္ျမတ္ရင့္က်တ္လာၾကသည္။ လူငယ္ပီ
ပီဆန္းစစ္ေ၀ဖန္ၾက၏ ကာရံသည္ ကဗ်ာ၏အစစ္
အမွန္တရား(Reality) မဟုတ္သည္ကို သူတို႔႐ွာ
ေတြ႔ၾက၏ ကဗ်ာ၏အေပၚယံပံုစံမွာသာ တည္
ေၾကာင္းသိလာသည္။ကဗ်ာက ခ်မွတ္ေပးေသာ
ခြင္(Frame)အတြင္းသို႔ စကားလံုးမ်ား အကန္႔အ
သတ္ျဖင့္ေပးသြင္းေနရျခင္းမွာလည္း ခါးသီးစိတ္
ပ်တ္ဖြယ္ရာျဖစ္လာ၏ စာလံုးအေနအထား၊အသံ
အေနအထားမွာ ထိုသို႔ျဖစ္ရမည္ဟူေသာ ကာရံ၏
စီးမိုးျခယ္လွယ္မူကို သူတို႔မႏွစ္ၿမိဳ႕ၾက၊ျပ႒ာန္းခံ၀ါဒ
၊တရားေသ၀ါဒမ်ားကို လူငယ္ေတြအေနႏွင့္ မမုန္း
သည့္တိုင္ေအာင္ မခ်စ္သည္ကေတာ့ ေသခ်ာခဲ့္
သည္။Pg.103)ဟုေရးသားျပန္သည္။ယင္းမွာ ယေန႔
ေခတ္ကဗ်ာဆရာမ်ားဘက္မွာ ဆရာတာရာမင္းေ၀
ကေ့႐ွေနလိုက္ေပးလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ယေန႔
ေခတ္ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာမ်ားသည္ ကာရန္ကိုပစ္
ပယ္လိုက္ျခင္းမဟုတ္ေသာ္လည္း ကဗ်ာတိုင္းတြင္
ကာရံကို သံုးသင့္ေသာအခါမွ သံုးၾကသည္။ေမာ္ဒန္
ကဗ်ာဆရာမ်ားအတြတ္က ကာရံသည္ အေရး
မႀကီးဟု ဆိုလိုီုုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။(ဆတ္ရန္)
posted from Bloggeroid
No comments:
Post a Comment
ေကာ္မန္ ့ေလးေတြခ်န္ျပီးေတာ့လည္းအၾကံေပးခဲ ့ႏူိင္ပါတယ္