မာစီလီယို ဖီစီႏို
ေမွာ္ပညာျပန္လည္ထြန္းကားေသာေခတ္ Renaissance magic
၁၅ရာစုေနာက္ပိုင္းကာလတြင္သဘာဝေမွာ္ပညာ၌ ယဥ္ေက်းမူျမင့္မားလာျခင္းအေပၚေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ထိုေဆြးေႏြးမူမ်ားတြင္
Marsilio Ficino၏ေနာက္လိုက္မ်ားက ဝိညာဥ္မ်ား၏တည္႐ွိမူအား ယံုၾကည္မူမွားယြင္းခဲ့ျခင္းအေပၚ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရန္အၾကံျပဳခဲ့ၾကသည္။ဖီစီႏိုႏွင့္သူ၏ေနာက္လိုက္မ်ားကို ေရာမကတ္သလစ္ဘုရားေက်ာင္းမွ ရန္လိုမူႏွင့္အတူ ဆက္ဆံလာခဲ့သည္။ဘုရားေက်ာင္းမ်ားသည္ယင္းတို႔ကိုအသိအမွတ္ျပဳလက္ခံေသာ္လည္းပဲ ,စုန္းမ်ားကို ဆန္႔က်င္သည့္တိုက္ပြဲမ်ားမွာေျဖ႐ွင္းရခက္ေသာအခ်က္မ်ား ႐ွိသည္ဟုယူဆထားၾကဆဲဖစ္သည္။ဖီစီႏိူ
( Ficino)ကသန္႔စင္ေသာ သဘာဝေမွာ္သေဘာတရားအျဖစ္ယူဆခဲ့သည္။ထိုသေဘာတရားတြင္ သူတစ္ပါးကိုမေကာင္းၾကံစည္ေနေသာ(သို႔)မုန္းတီးျခင္းမွေပၚေပၚက္လာေသာဝိညာဥ္မ်ားကို ကိုးကားေနဖို႔မလိုအပ္ေခ်။ထိုကဲ့သို႔ျပဳလုပ္စဥ္တြင္သူႏွင့္ဂ်ိဳဟန္နတ္ ထရစ္သီမီးယပ္စ္(Johannes Trithemius )တို႔သေဘာထားကြဲလြဲလာၾကသည္။ဖီစီႏိူရဲ႕သီအိုရီကို ယံုၾကည္ဖို႔ျငင္းဆိုခဲ့သည္။ထိုသို႔ျဖင့္ ဖီစီႏိုသည္ ဝိညာဥ္မ်ားႏွင့္ဆက္ႏြယ္ၿပီးေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ထြန္းေစေသာ သူ႔ကိုယ္ပိုင္ဂါထာမႏၲန္မ်ားကိုတီထြင္ခဲ့သည္။
ေမွာ္ပညာျပန္လည္ထြန္းကားေသာေခတ္ Renaissance magic
၁၅ရာစုေနာက္ပိုင္းကာလတြင္သဘာဝေမွာ္ပညာ၌ ယဥ္ေက်းမူျမင့္မားလာျခင္းအေပၚေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ထိုေဆြးေႏြးမူမ်ားတြင္
Marsilio Ficino၏ေနာက္လိုက္မ်ားက ဝိညာဥ္မ်ား၏တည္႐ွိမူအား ယံုၾကည္မူမွားယြင္းခဲ့ျခင္းအေပၚ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရန္အၾကံျပဳခဲ့ၾကသည္။ဖီစီႏိုႏွင့္သူ၏ေနာက္လိုက္မ်ားကို ေရာမကတ္သလစ္ဘုရားေက်ာင္းမွ ရန္လိုမူႏွင့္အတူ ဆက္ဆံလာခဲ့သည္။ဘုရားေက်ာင္းမ်ားသည္ယင္းတို႔ကိုအသိအမွတ္ျပဳလက္ခံေသာ္လည္းပဲ ,စုန္းမ်ားကို ဆန္႔က်င္သည့္တိုက္ပြဲမ်ားမွာေျဖ႐ွင္းရခက္ေသာအခ်က္မ်ား ႐ွိသည္ဟုယူဆထားၾကဆဲဖစ္သည္။ဖီစီႏိူ
( Ficino)ကသန္႔စင္ေသာ သဘာဝေမွာ္သေဘာတရားအျဖစ္ယူဆခဲ့သည္။ထိုသေဘာတရားတြင္ သူတစ္ပါးကိုမေကာင္းၾကံစည္ေနေသာ(သို႔)မုန္းတီးျခင္းမွေပၚေပၚက္လာေသာဝိညာဥ္မ်ားကို ကိုးကားေနဖို႔မလိုအပ္ေခ်။ထိုကဲ့သို႔ျပဳလုပ္စဥ္တြင္သူႏွင့္ဂ်ိဳဟန္နတ္ ထရစ္သီမီးယပ္စ္(Johannes Trithemius )တို႔သေဘာထားကြဲလြဲလာၾကသည္။ဖီစီႏိူရဲ႕သီအိုရီကို ယံုၾကည္ဖို႔ျငင္းဆိုခဲ့သည္။ထိုသို႔ျဖင့္ ဖီစီႏိုသည္ ဝိညာဥ္မ်ားႏွင့္ဆက္ႏြယ္ၿပီးေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ထြန္းေစေသာ သူ႔ကိုယ္ပိုင္ဂါထာမႏၲန္မ်ားကိုတီထြင္ခဲ့သည္။
No comments:
Post a Comment
ေကာ္မန္ ့ေလးေတြခ်န္ျပီးေတာ့လည္းအၾကံေပးခဲ ့ႏူိင္ပါတယ္