တာရာမင္းေဝအား ေလ့လာျခင္း - မင္းဆက္ေဝ
သူနွင့္ ၾကံဖန္ေတြးတတ္မူ
***
ဆရာတာရာမင္းေဝဟာ ၾကံၾကံဖန္ဖန္႐ွာေဖြေတြးတတ္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္းကို သူ႔စာအုပ္အမ်ားစုမွာ ႐ွာေဖြေတြ႔႐ွိရပါတယ္။ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ေတြးတာမ်ား ဘာထူးျခားလို႔လဲလို႔ ေမးေကာင္းေမးႏိူင္ပါတယ္။ ဟုက္ကဲ့ ။ အဲဒီ ၾကံၾကံဖန္ဖန္အေတြးေတြကို လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ဖမ္းထားဖို႔က အေတာ္ခက္ပါတယ္။ အဲဒါကိုပဲ ျပန္ေရးျပဖို႔ဆိုတာကလည္း အေတာ္ခက္ပါတယ္။ သူ႔အေတြးေလးေတြကို ၾကည့္ၾကည့္ပါ။
(လူ႔ေလာကို ဘာေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားသနည္းဆိုေတာ့ ေမးခြန္း႐ွိခဲ့ဖူးပါသည္။ "အမည္နာမေတြ၊ အေခၚအေဝၚေတြႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည္။"ဟူေသာ အေျဖ႐ွိခဲ့ဖူးပါသည္။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ပါသည္။ "ဟိုဘက္က ဟာႀကီးကို ဒီဘက္ကဟာႀကီးက ကိုက္လိုက္တာ အဲဒီလိုႀကီး ျဖစ္သာြးတယ္။ "ဆိုလ်ွင္ မေကာင္းပါ။ ၫႊန္ျပသူမ႐ွိလ်ွင္ နားလည္မည္မဟုတ္ပါ။ နာမည္ေတြ၊ အေခၚအေဝၚေတြက အေရးႀကီးေနပါေတာ့သည္။)(ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ေဆာင္းရာသီ ဒႆနမွ....)
ဒါက အမည္နာမအားျဖင့္အေရးပါပံုကို ၾကံဖန္ၿပီး သူက ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေတြးလိုက္တာပါ။ ေျပာရရင္ သူရဲ႕အဲဒီလို ကတ္ကတ္သတ္သတ္ ေတြးေတာမူေတြကို သူရဲ႕စာအုပ္အမ်ားအျပားမွာ ေတြ႔႐ွိရတယ္ဆိုေပမယ့္ သူရဲ႕အဲဒီအေတြးေတြဟာ စာဖတ္သူေတြအတြက္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံထားရတဲ့စိတ္ကို လြတ္ေျမာက္သာြးေစႏိူင္စြမ္း ႐ွိေနတာက အမွန္ပါ။ သူ႔ရဲ႕ ၾကံဖန္အေတြးေလးေတြဟာ စာဖတ္သူေတြအတြက္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္လည္း သူ၏ ၾကံၾကံဖန္ဖန္အေတြးတစ္ခုကို ထပ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။
( ကြၽန္ေတာ္ ျပႆနာ တစ္ခုခု ၾကံဳသည္အခါ "ဒုကၡ"ဟု ကြၽန္ေတာ္မညည္းပါ။ "သုခဝင္ေပၚက္"ဟု ကြၽန္ေတာ္ နာမည္မွည့္ထားပါသည္။ ပ်င္းတတ္လ်ွင္ ပ်င္းရိၿငီေမြ႔ဖြယ္ေကာင္းေသာ ကြၽန္ေတာ္စာဖတ္ခန္းေလးကို "အႏုပညာဓာတ္ခြဲခန္း"ဟု အမည္တပ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ဘာသာ ေနသာထိုင္သာ ႐ွိရပါသည္။)(ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ေဆာင္းရာသီ ဒႆနမွ)
ဆရာ တာရာမင္းေဝသည္ ဒုကၡကို သုခဝင္ေပၚက္ဟု၎၊ စာၾကည့္ခန္းေလးကို အႏုပညာဓာတ္ခြဲခန္းဟု၎ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ နာမည္ေပးျပတာပါ။ ျဖစ္ေတာ့လည္း ျဖစ္ႏိူင္တာပါပဲ။ လူအမ်ားက ဒုကၡၿပီးရင္သုခလာတယ္လို႔ ဆိုၾကတာကို၊ အဲဒီေတာ့ သုခဝင္ ေပၚက္ေပါ့။ စာၾကည့္ခန္းၾကေတာ့ အႏုပညာဓာတ္ခြဲခန္းတဲ့။ ဒါေတြေၾကာင့္လည္း သူဟာ နာမည္မေသတဲ့ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနရတာပါ။
ေနာက္ထပ္လည္း ႐ွိပါေသးတယ္။
("ေတာထဲမွာ ထင္း႐ွာမေတြ႔ခဲ့ဘူးလား။"
"ဟင့္အင္း.. ကြၽန္ေတာ္ ေတာထဲမွာ သစ္ပင္ေတြပဲ ျမင္ခဲ့တယ္။"
"သစ္ပင္ေတြဟာ ထင္းမဟုတ္ဘူးလား။"
"မဟုတ္ဘူး ထင္ပါတယ္။ သစ္ပင္နဲ႔ ထင္းၾကားမွာ ပုဆိန္တစ္လတ္ျခားေသးတယ္ေလ။")
(ကြၽန္ေတာ္ တူးေဖာ္ ခဲ့ေသာ ေျမစိုင္ခဲမ်ားမွ) ပုဆိန္တစ္လတ္ ျခားေသးတယ္တဲ့။ လူခ်င္းတူေပမယ့္ အျမင္ခ်င္းေတာ့ မတူၾကပါဘူး။ ဟုတ္ပါတယ္။ သစ္ပင္ကို ခုတ္လွဲၿပီးမွ သစ္ပင္ဟာ ထင္းျဖစ္ရတာပါ။ မခုတ္လွဲသေရြ႔ေတာ့ သစ္ပင္ဟာ သစ္ပင္ပါပဲ။ ထင္း မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခါတစ္ေလ လူေတြဟာ ကိုယ့္လိုအင္ဆႏၵကိုပဲ ဦးစားေပးေနၾကတဲ့အခါ အမွန္ကို မျမင္ႏိူင္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္ထင္းလိုခ်င္ရံု သက္သက္အတြက္ သဘာဝရဲ႕အေမြအႏွစ္ျဖစ္တဲ့ သစ္ပင္ေတြက အလကားေသဆံုးေပးရမယ္ဆိုတာ ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့လည္း မတရားပါဘူး။ လူေတြရဲ႕ ဒီလို ေလာဘေဇာ ေတြေၾကာင့္ပဲ ရာသီဥတုေတြ ပ်တ္စီးလာရတာပါ။ လူေတြက အသံုးမဝင္တဲ့ ပစၥည္းလို႔ ယူဆထားေပမယ့္ သဘာဝတရားႀကီးအတြက္ေတာ့ အရာအားလံုးဟာ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ အသံုးဝင္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေတြကို ဆရာတာရာမင္းေဝက အေလးအနတ္ထားၿပီး ေဖာ္ထုတ္ျပလိုက္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုေဖာ္ ထုတ္ျပရာမွာ သူရဲ႕ ၾကံဖန္ ေတြးေတာ္မူေလးက အလြန္မွ သေဘာက်စရာ ေကာင္း ေနပါတယ္။ ႐ွိပါေသးတယ္။ ေနာက္ထပ္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလးနဲ႔ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ သူ႔ရဲ႕ အေတြးေလးေတြေပါ့။
("ခဂၢါ"
"ဘာလဲ"
"ငါမသိတာတစ္ခု နင့္ကိုေမးမလို႔"
"ဘာေမးမလို႔ လဲ။"
"သုညဟာ စံုဂဏန္းလား၊ မဂဏန္းလား" )
(ငါ့ရင္ခြင္ၾကားက ႏွင္းဆီဓားသာြးတစ္လတ္မွ) ဒီအေတြးေလးေတြက ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလးေတြနဲ႔ စာဖတ္သူကို ဆြဲေဆာင္ႏိူင္ခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြဆိုတာ ျငင္းလို႔မရပါဘူး။ တစ္ခါတစ္ေလ သူဟာ အဲလိုေပါ့ေပါ့ပါးပါးအေတြးေလေတြနဲ႔ ခရီးထြက္ေနတဲ့လူတစ္ေယာက္လို႔ေတာင္ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ သူ႔ဟာ ဆပ္ျပာပူေဖာင္းေလးလိုမ်ိဳး ေပါ့ေပါ့ပါးပါးအေတြေလးေတြနဲ႔ စာေတြအမ်ားႀကီးေရးႏိူင္ခဲ့တာဟာ ခ်ီးက်ဴးစရာပါ။ သူစာအုပ္ေတြထဲက သူ႔အေတြးေလးေတြကို ဆက္လတ္ထုတ္ေဖာ္ေပးပါ့မယ္ခင္ဗ်။
(မင္းဆက္ေဝ)
သူနွင့္ ၾကံဖန္ေတြးတတ္မူ
***
ဆရာတာရာမင္းေဝဟာ ၾကံၾကံဖန္ဖန္႐ွာေဖြေတြးတတ္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္းကို သူ႔စာအုပ္အမ်ားစုမွာ ႐ွာေဖြေတြ႔႐ွိရပါတယ္။ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ေတြးတာမ်ား ဘာထူးျခားလို႔လဲလို႔ ေမးေကာင္းေမးႏိူင္ပါတယ္။ ဟုက္ကဲ့ ။ အဲဒီ ၾကံၾကံဖန္ဖန္အေတြးေတြကို လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ဖမ္းထားဖို႔က အေတာ္ခက္ပါတယ္။ အဲဒါကိုပဲ ျပန္ေရးျပဖို႔ဆိုတာကလည္း အေတာ္ခက္ပါတယ္။ သူ႔အေတြးေလးေတြကို ၾကည့္ၾကည့္ပါ။
(လူ႔ေလာကို ဘာေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားသနည္းဆိုေတာ့ ေမးခြန္း႐ွိခဲ့ဖူးပါသည္။ "အမည္နာမေတြ၊ အေခၚအေဝၚေတြႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည္။"ဟူေသာ အေျဖ႐ွိခဲ့ဖူးပါသည္။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ပါသည္။ "ဟိုဘက္က ဟာႀကီးကို ဒီဘက္ကဟာႀကီးက ကိုက္လိုက္တာ အဲဒီလိုႀကီး ျဖစ္သာြးတယ္။ "ဆိုလ်ွင္ မေကာင္းပါ။ ၫႊန္ျပသူမ႐ွိလ်ွင္ နားလည္မည္မဟုတ္ပါ။ နာမည္ေတြ၊ အေခၚအေဝၚေတြက အေရးႀကီးေနပါေတာ့သည္။)(ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ေဆာင္းရာသီ ဒႆနမွ....)
ဒါက အမည္နာမအားျဖင့္အေရးပါပံုကို ၾကံဖန္ၿပီး သူက ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေတြးလိုက္တာပါ။ ေျပာရရင္ သူရဲ႕အဲဒီလို ကတ္ကတ္သတ္သတ္ ေတြးေတာမူေတြကို သူရဲ႕စာအုပ္အမ်ားအျပားမွာ ေတြ႔႐ွိရတယ္ဆိုေပမယ့္ သူရဲ႕အဲဒီအေတြးေတြဟာ စာဖတ္သူေတြအတြက္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံထားရတဲ့စိတ္ကို လြတ္ေျမာက္သာြးေစႏိူင္စြမ္း ႐ွိေနတာက အမွန္ပါ။ သူ႔ရဲ႕ ၾကံဖန္အေတြးေလးေတြဟာ စာဖတ္သူေတြအတြက္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္လည္း သူ၏ ၾကံၾကံဖန္ဖန္အေတြးတစ္ခုကို ထပ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။
( ကြၽန္ေတာ္ ျပႆနာ တစ္ခုခု ၾကံဳသည္အခါ "ဒုကၡ"ဟု ကြၽန္ေတာ္မညည္းပါ။ "သုခဝင္ေပၚက္"ဟု ကြၽန္ေတာ္ နာမည္မွည့္ထားပါသည္။ ပ်င္းတတ္လ်ွင္ ပ်င္းရိၿငီေမြ႔ဖြယ္ေကာင္းေသာ ကြၽန္ေတာ္စာဖတ္ခန္းေလးကို "အႏုပညာဓာတ္ခြဲခန္း"ဟု အမည္တပ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ဘာသာ ေနသာထိုင္သာ ႐ွိရပါသည္။)(ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ေဆာင္းရာသီ ဒႆနမွ)
ဆရာ တာရာမင္းေဝသည္ ဒုကၡကို သုခဝင္ေပၚက္ဟု၎၊ စာၾကည့္ခန္းေလးကို အႏုပညာဓာတ္ခြဲခန္းဟု၎ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ နာမည္ေပးျပတာပါ။ ျဖစ္ေတာ့လည္း ျဖစ္ႏိူင္တာပါပဲ။ လူအမ်ားက ဒုကၡၿပီးရင္သုခလာတယ္လို႔ ဆိုၾကတာကို၊ အဲဒီေတာ့ သုခဝင္ ေပၚက္ေပါ့။ စာၾကည့္ခန္းၾကေတာ့ အႏုပညာဓာတ္ခြဲခန္းတဲ့။ ဒါေတြေၾကာင့္လည္း သူဟာ နာမည္မေသတဲ့ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနရတာပါ။
ေနာက္ထပ္လည္း ႐ွိပါေသးတယ္။
("ေတာထဲမွာ ထင္း႐ွာမေတြ႔ခဲ့ဘူးလား။"
"ဟင့္အင္း.. ကြၽန္ေတာ္ ေတာထဲမွာ သစ္ပင္ေတြပဲ ျမင္ခဲ့တယ္။"
"သစ္ပင္ေတြဟာ ထင္းမဟုတ္ဘူးလား။"
"မဟုတ္ဘူး ထင္ပါတယ္။ သစ္ပင္နဲ႔ ထင္းၾကားမွာ ပုဆိန္တစ္လတ္ျခားေသးတယ္ေလ။")
(ကြၽန္ေတာ္ တူးေဖာ္ ခဲ့ေသာ ေျမစိုင္ခဲမ်ားမွ) ပုဆိန္တစ္လတ္ ျခားေသးတယ္တဲ့။ လူခ်င္းတူေပမယ့္ အျမင္ခ်င္းေတာ့ မတူၾကပါဘူး။ ဟုတ္ပါတယ္။ သစ္ပင္ကို ခုတ္လွဲၿပီးမွ သစ္ပင္ဟာ ထင္းျဖစ္ရတာပါ။ မခုတ္လွဲသေရြ႔ေတာ့ သစ္ပင္ဟာ သစ္ပင္ပါပဲ။ ထင္း မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခါတစ္ေလ လူေတြဟာ ကိုယ့္လိုအင္ဆႏၵကိုပဲ ဦးစားေပးေနၾကတဲ့အခါ အမွန္ကို မျမင္ႏိူင္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္ထင္းလိုခ်င္ရံု သက္သက္အတြက္ သဘာဝရဲ႕အေမြအႏွစ္ျဖစ္တဲ့ သစ္ပင္ေတြက အလကားေသဆံုးေပးရမယ္ဆိုတာ ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့လည္း မတရားပါဘူး။ လူေတြရဲ႕ ဒီလို ေလာဘေဇာ ေတြေၾကာင့္ပဲ ရာသီဥတုေတြ ပ်တ္စီးလာရတာပါ။ လူေတြက အသံုးမဝင္တဲ့ ပစၥည္းလို႔ ယူဆထားေပမယ့္ သဘာဝတရားႀကီးအတြက္ေတာ့ အရာအားလံုးဟာ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ အသံုးဝင္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေတြကို ဆရာတာရာမင္းေဝက အေလးအနတ္ထားၿပီး ေဖာ္ထုတ္ျပလိုက္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုေဖာ္ ထုတ္ျပရာမွာ သူရဲ႕ ၾကံဖန္ ေတြးေတာ္မူေလးက အလြန္မွ သေဘာက်စရာ ေကာင္း ေနပါတယ္။ ႐ွိပါေသးတယ္။ ေနာက္ထပ္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလးနဲ႔ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ သူ႔ရဲ႕ အေတြးေလးေတြေပါ့။
("ခဂၢါ"
"ဘာလဲ"
"ငါမသိတာတစ္ခု နင့္ကိုေမးမလို႔"
"ဘာေမးမလို႔ လဲ။"
"သုညဟာ စံုဂဏန္းလား၊ မဂဏန္းလား" )
(ငါ့ရင္ခြင္ၾကားက ႏွင္းဆီဓားသာြးတစ္လတ္မွ) ဒီအေတြးေလးေတြက ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလးေတြနဲ႔ စာဖတ္သူကို ဆြဲေဆာင္ႏိူင္ခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြဆိုတာ ျငင္းလို႔မရပါဘူး။ တစ္ခါတစ္ေလ သူဟာ အဲလိုေပါ့ေပါ့ပါးပါးအေတြးေလေတြနဲ႔ ခရီးထြက္ေနတဲ့လူတစ္ေယာက္လို႔ေတာင္ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ သူ႔ဟာ ဆပ္ျပာပူေဖာင္းေလးလိုမ်ိဳး ေပါ့ေပါ့ပါးပါးအေတြေလးေတြနဲ႔ စာေတြအမ်ားႀကီးေရးႏိူင္ခဲ့တာဟာ ခ်ီးက်ဴးစရာပါ။ သူစာအုပ္ေတြထဲက သူ႔အေတြးေလးေတြကို ဆက္လတ္ထုတ္ေဖာ္ေပးပါ့မယ္ခင္ဗ်။
(မင္းဆက္ေဝ)
No comments:
Post a Comment
ေကာ္မန္ ့ေလးေတြခ်န္ျပီးေတာ့လည္းအၾကံေပးခဲ ့ႏူိင္ပါတယ္