Thursday, June 13, 2013

စာေရးဆရာျဖစ္ဖို ့ဆိုလွ်င္ ငါ ့စာဖတ္၇်္ မျမတ္တိုင္ေစ မရႈံးေစသား ပ်င္းေျပႏွစ္ျခိဳက္ ေတြးထိုက္ဖြယ္မ်ား တစ္ပုဒ္တစ္ေလ ေတြ ့ျငားေပမူ စာေပေက်းကြ်န္ ငါ၀တ္ပြန္ျပီ ငါမြန္အျမတ္ ငါအတတ္ဟု စာဖတ္သူေပၚ ေခၚင္းကိုေက်ာ္၇်္ ငါေသာဆရာ မလုပ္ပါတည္း။ ။ (တကၠသိုလ္ဘုန္းႏူိင္) စာေရးဆရာျဖစ္ို ့အတြတ္ ေရးလိုစိတ္ျပင္းျပရမည္ဟု အမ်ားသူငါက ယူဆခဲ ့ၾကသည္။ သို ့ေသာ္စာေရးဆရာသည္ စာရြတ္ေပၚ တြင္ ေရးေနရံုမွ်ႏွင့္ မျပီးေခ်။ အပင္ပန္းခံႏူိင္ရမည္။ ဇြဲရွိရမည္။ အင္အားႏွင့္အခ်ိန္ကို စနစ္တက်အသံုးျပဳတတ္ရေပမည္။ (လူထုဦးလွ၏လူတစ္လံုးမွ) ယင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္းျပီး အရွင္ဇ၀န(ေမတၱာရွင္)၏ လမ္းညႊန္ျပပံုမွာ မွတ္သားဖြယ္အလြန္ေကာင္းသည္။ ထိုလမ္းညႊန္ခ်က္တြင္ အ ခ်က္(၄)ခ်က္ႏွင့္ကိုက္ညီေအာင္ ေရးရမည္ဟူ၏ ယင္း(၄)ခ်က္မွာ (၁)စိတ္၀င္စားေအာင္ေရးရမည္။ (၂)စာလံုးတိုင္းကိုနားလည္ေအာင္ေရးရမည္။ (၃)အႏွစ္သာရပါေအာင္ေရးရမည္။ (၄)လိုရင္းတိုရွင္းေရး၇မည္ဟူ၏ စာေရးဆရာေမာင္ခင္မင္(ဓႏုျဖဴ)ကမူ စာလံုးတစ္ရာႏွင့္ေရးရမည့္ေနရာတြင္ တစ္လံုးတည္းႏွင့္ အဓိပၸာယ္သိေအာင္ ေရးႏူိင္သူကိုစာေရးေကာင္းသူဟု ေခၚႏူိင္သည္။ သို ့ေသာ္ စာေရးဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္လာရန္မွာ စာေရးေကာင္းရံုႏွင့္မျပီးေခ်။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္လာရန္အခက္အခဲေပၚင္းမ်ားစာြကိုေက်ာ္ျဖတ္ရေသး၏ ဥပမာ ေငြေၾကးအေျခအေန၊ လူမူအသိုင္းအ၀ိုင္း၊ မ ေက်ာ္ၾကားခင္ ဂုဏ္သိဏၡ၊တို ့အျပင္ အလြန္တရာမွေလ့လာရျခင္း၊အခ်ိန္ေပးရျခင္းတို ့ကို ၾကံုေတြ ့ခံစားရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုသို ့အခက္အခဲမ်ား ေက်ာ္လႊားရမူႏွင့္ပတ္သတ္ျပီး ဆရာေမာင္ေပၚထြန္းက သူ၏ ပါရမီပဲဆိုပါေတာ့ေဆာင္ပါးတြင္ စာေပေရးသားမူအတတ္ပညာမွာ ႏွစ္ရွည္လမ်ားက်င့္သားရျပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားစာံတို ့က အခက္အခဲဟူသမွ်ကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ျဖင့္ ခံႏူိင္ရည္ရွိသူမ်ားသာလွ်င္ အႏုစာေပကိုဖန္တီးႏူိင္ေသာသူျဖစ္မည္ဟုဆိုသည္။ သို ့ရာတြင္ျခဴတစ္ျပားမွမရွိဘဲ ငတ္ျပတ္မႊဲေတသူသာလွ်င္ စာေရးဆရာျဖစ္ရန္သင့္ေတာ္ေသာ အရည္အခ်င္းရွိသည္ဟု ဆိုလွ်င္ကား ထိုစကားသည္အရူးစကားသာျဖစ္ေခ်သည္။ မည္သို ့ပင္ဆိုေစ စာေရးဆရာျဖစ္လိုေသာဆႏၵတြင္ တံုးတိုက္တိုက္ က်ားကိုက္ကိုက္ စိတ္မ်ိဳးရွိရေပမည္ဟူ၏ ဥပမာျပရလွ်င္ကြယ္လြန္သူ စာ ေရးဆရာၾကီး ဂြ်န္ခေရဖီသည္ အလြန္ဇြဲေကာင္းေသာ စံုေထာက္၀ထၳဴေရးဆရာျဖစ္သည္။ သူကိုယ္တိုင္ေ၇းထားေသာ ပထမဦးဆံုးစံုေထာက္၀ထၳဴကိုထုတ္ရန္ စာအုပ္တိုက္မ်ားသို ့ ကမ္းလွမ္းဆက္သြယ္ခဲ ့ရာ စာေပတိုက္မ်ားက သူ၏၀ထၳဴကို (၇၄၃)ၾကိမ္တိတိပယ္ခ်ခဲ ့သည္။ သို ့ေသာ္ သူသည္ အားမေလ်ာ့ဘဲ ဆက္လက္အားထုတ္ေလရာ စံုေထာက္၀ထၳဴေပၚင္း (၅၄၉)အုပ္ကို ကေလာင္အမည္(၁၅)မ်ိဳးျဖင့္ ေရးသားထုတ္ေ၀ႏူိင္သည့္အထိေအာင္ျမင္ခဲ ့ေပသည္။ စာေရးဆရာျဖစ္ရန္လိုအပ္ခ်က္ စာအုပ္ကိုမၾကည့္ဘဲေနသည့္ရက္ကြ်န္ေတာ္တြင္မရွိ စာအုပ္သည္ ကြ်န္ေတာ္၏အသက္၊ စာအုပ္သည္ကြ်န္ေတာ္၏ဘ၀။ စာအုပ္ေရးႏူိင္သေလာက္ေရးျပီး တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးကို တိုးတတ္ေအာင္လုပ္မည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ အသက္ရွင္ေနထိုင္ႏူိင္ရန္စာမေရး၊ စာေရးရန္သာအသက္ရွည္ဖို ့ဆုေတာင္းသည္။ (ဒဂုန္ေရႊမွ်ား) ေအာင္ျမင္ေသာ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္အတြတ္ ပထမဦးဆံုးလိုအပ္ခ်က္မွာ စာမေရးဘဲမေနႏူိင္ေလာက္ ေအာင္ ေရးခ်င္ေနသည့္စိတ္မ်ားဆူပြတ္ေနရေပမည္။ ဒုတိယအခ်က္အေနျဖင့္ စာေပ၀မ္းစာျပည့္စံုရေပမည္။ ထိုသို ့စာေပ၀မ္းစာျပည့္စံုရန္ အတြတ္စာအုပ္မ်ိဳးစံုကိုဖတ္ရမည္ျဖစ္သည္။ဘာသာေရး၊စီးဟြးေရး ၊ လူမူေရး၊ႏူိင္ငံေရး အားလံုးကိုသိေနဖို ့လိုသည္။ သို ့မွသာ မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာကိုေရးေရး ဂႏၶာ၀င္ေျမာက္မည္ျဖစ္သည္။ သို ့ေသာ္စာအုပ္ထဲက ေဖာ္ျပခ်က္အတိုင္းကို လိုက္နာေနဖို ့ကမလိုေခ်။ မိမိဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္မိမိမွန္ရာကို ေရြးခ်ယ္တတ္ရမည္ျဖစ္သည္။သာဓကတစ္ခုအေနျဖင့္ သန္းထိုက္စိုးေရးေသာ စာအုပ္ၾကီးသမားတစ္ ေယာက္၏ဖြင့္ဟ၀န္ခံခ်က္တြင္- ကြ်န္မေက်ာင္းသားေတြဖတ္ရမည့္စာအုပ္စာရင္းကိုျပန္ၾကည့္မိသည္။ စာေရးဆရာက(၂၅)ေယာက္၊စာအုပ္ကတစ္ရာ ေက်ာ္ရွိသည္။ ထိုစာရင္းကိုျမင္မွ ကြ်န္မစာအုပ္စင္ႏွစ္စင္ေပၚက မဆံမျပဲအယ္ထြက္ေနေသာစာအုပ္မ်ားကိုသတိထားမိသြားသည္။ကြ်န္မမွာ ဂြ်န္ဂါဒီနာ၏ The art of fiction (၀ထၳဴေရးနည္းအႏုပညာ) ၀ီလ်ံစတုန္း၏ The craft of writing (၀ထၳဴေရးနည္းနိသ-ရည္း) ေဒၚရိုသီဘ ရန္ဒီ၏ Be coming a writer (ကြ်န္မ စာေရးဆရာ)မ်ားအျပင္ Art and Fearဆိုသည့္စာအုပ္ေသးေသးေလးတစ္အုပ္ပါရွိေနသည္။ စာအုပ္စင္ႏွစ္စင္လံုးျပည့္ေနသည့္စာအုပ္မ်ားက ကြ်န္မကိုဘာလုပ္၊ဘာမလုပ္နဲ ့ဟုလမ္းညႊန္ေနသည္။ ကြ်န္မကလည္း စာအုပ္ေတြက ေျပာသမွ်အားလံုးေခၚင္းထဲထည့္သည္။ ထိုစာအုပ္မ်ား၏ေကာင္းမူေၾကာင့္ စာေရးဖို ့ထိုင္ျပီဆိုလွ်င္ ဘယ္သူအတြတ္ေရးမွာလဲ ဆိုသည္ကို စဥ္းစားရမည့္အစား ေစ်းကြတ္ကိုအရင္တြတ္သည္။ ေခၚင္းထဲရွိအိုင္ဒီယာမ်ားကို ခ်မေရးရေသး ဘယ္ထုတ္ေ၀သူႏွင့္ သြားခ်ိတ္ရမလဲကိုအ ရင္စဥ္းစားသည္။ ထိုသို ့စာအုပ္အားကိုးစိတ္ေၾကာင့္ ကိုယ္ကိုကိုယ္ယံုၾကည္မူေလ်ာ့ကာ အျပင္ဖိအားေတြမ်ားလာခဲ ့သည္။ ကြ်န္မအ တြတ္ ထိုစာအုပ္မ်ားက ဆရာသမားမ်ားႏွယ္ျဖစ္လာသည္။ ဘာကိုအာရံုစိုက္ရမယ္၊ ဘာကိုဖယ္ထုတ္ပစ္ရမယ္နဲ ့ ယင္းတို ့ကနည္း ေပး လမ္းညႊန္ေနၾကသည္။ သို ့ေသာ ္ ထိုစာအုပ္ေတြကို ကြ်န္မ ဘယ္ေလာက္ဖတ္ဖတ္ စာေရးတိုင္းအလိုမက်ျဖစ္ေနရဆဲျဖစ္ သည္ဟု ေဖာ္ျပ ထားသည္ကိုသတိျပဳသင့္ေပသည္။ယင္းႏွင့္ပတ္သတ္ျပီးဆရာၾကီး၇ွိန္ကလည္း ၇သစာေပဆိုင္ရာ ဒသ-နအျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးဟူေသာေဆာင္ ပါးတြင္ စာမ်ားစာြဖတ္ျပီး ထိုစာတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာအေၾကာင္းအရာအားလံုးသည္ အကုန္အမွန္ဟုယူဆရ်္မရေခ်။ စာေတြ ့ဟူသည္ စာမွာေတြ ့ေသာအျမင္ျဖစ္ျပီး စာေရးသူကျပီၤးစလြယ္ေရးလိုက္ေသာအခါ အမွားမ်ားပါသာြးတတ္သည္။ ဥပမာ- ယေန ့မဂၢဇင္းတစ္ခု၏ ဘာသာေရးေဆာင္းပါးတစ္ခုတြင္ အဇာတသတ္သည္ ခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဒနမင္းၾကီးအား ေျခဖ၀ါးတြင္ ဓါးခြဲဆားသိပ္ျပီးသတ္ေစသည္။ ဟုေ၇းသားေဖာ္ျပခဲ ့သည္။ အမွန္မွာအဇာတသတ္မင္း၏ဖခင္သည္ သုေဒၶါဒနမင္းၾကီးမဟုတ္၊ ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးသာျဖစ္သည္။ သို ့ေသာ္ စာေရးသူသည္ အမွတ္တမဲ ့ ဘုရင္အမည္ကိုမွားေရးသည္။ ယင္းကိုစာျပင္ဆရာအယ္ဒီတာက အမွားကိုသတိမထားဘဲ အမွားအတိုင္း မဂၢဇင္းတြင္ထည့္သည္။ထိုအရာကိုစာေရးဆရာေပၚက္စတစ္ဦးမွ အမွန္ထင္ျပီးကိုးကားျပန္ေရးပါက အမွားေပၚအမွားဆင့္သြားေပ ေတာ့သည္။ စာေရးဆရာဟူသည္ စာအုပ္ထဲကအတိုင္း လိုက္လုပ္စရာမလို သိဖို ့၊ဗဟုသုတရဖို ့အတြတ္သာ စာကိုမ်ားမ်ားဖတ္ရမွာ ျဖစ္သည္။ ယခုလက္ရွိေပၚက္ေရာက္ေအာင္ျမင္ေနေသာ စာေရးဆရာမွန္သမွ်သည္ စာဖတ္၀ါသနာၾကီးလွပါသည္ဟူေသာသူမ်ားထက္ ဆယ္ဆမကစာဖတ္ခဲ ့သူမ်ားပင္ျဖစ္ေပသည္။ စာေ၇းဆရာျဖစ္ရန္အတြတ္ ေနာက္ဆံုးလိုအပ္ခ်က္မွာ ကိုယ္ေတြ ့ဗဟုသုတရွိျခင္း(သို ့) လူကိုဖတ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ လူကိုဖတ္ျခင္းဆိုသည္မွာသူတစ္ပါး၏အေတြ ့အၾကံဳမ်ားကို စိတ္၀င္တစားနားေထာင္ျခင္းကိုဆိုလိုသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္စာကိုဖတ္ျပီး လူကိုမဖတ္ေသာစာေရးဆရာတို ့၏ ေရးသားခ်က္မ်ားသည္ ဆားမပါေသာဟင္းကဲ ့သို ့ေပါ ့ပ်တ္ပ်တ္ျဖစ္ ေနတတ္သည္။ သို ့ေသာ္ေလာကတြင္ကိုယ္တိုင္ေတြ ့ၾကံုရေသာအေတြ ့အၾကံုေလာက္ စိတ္ခ်ရျခင္းမရွိသည္ကိုသတိျပဳရေပမည္။

No comments:

Post a Comment

ေကာ္မန္ ့ေလးေတြခ်န္ျပီးေတာ့လည္းအၾကံေပးခဲ ့ႏူိင္ပါတယ္